27/2 Påmönstring i morgon

Imorgon 28 februari blir det påmönstring som Befälhavare på Wisby Verity i Rotterdam
Flyg Göteborg till Amsterdam sedan bil till Rotterdam, det blir överlapp med den nuvarande befälhavaren i ett par dagar då man är ny i både båten och rederiet



Wisby Verity

12/2 IS men varmt inne i båten

Har idag varit i båten och kollat samt även mätt för placering av ankarspel akter och för placering av septitank.
Varmt i båten då jag har ett frostskydds element samt 25 meter värme kabel somm ligger runt all bottengenomföringar samt under motorn, alla bottengenomföringar varma samt motorrummet likaså.

Tjock is runt båten skall ut nästa vecka och hugga runt båten iallafall så rodret kommer fritt


Tjock is runt båten

10/2 Sagt upp mig från Broström

Idag sa jag upp mig från min anställning som Befälhavare i Broström för att börja i ett annat svenskt rederi

Lite tråkigt då jag varit i Broström sedan 1998 men skall samtidigt bli roligt att börja på nytt i detta unga expansiva rederi

8/2 Avmönstring

Idag 07:00 lämnade jag Bro Distributor först med en liten speedbåt sedan bil till Amsterdams flyplats Schipol till Landvetter sedan buss och tåg hem till Brastad hemma 15:30. Härligt att vara hemma igen får se hur länge förhoppningsvis ett par tre veckor

6/2 Amsterdam

Efter att legat till ankars några dagar så fick vi tillgång till boj att förtöja i, båda ankarna ute förut och fyra trossar till boj akter, vi vet fortfarande inte när vi skall gå till kaj och lossa lasten som vi lastade i Coryton.

Vi fick gå in här och lägga oss då vi började få lite bunkers för hjälpmaskiner, samt lite ont om proviant
men det bästa av allt imorgon söndag kommer min avlösare och jag mönstrar av på måndag och flyger hem från Amsterdam till Göteborg



Bojen akter, man kan undra hur länge den venska flaggan kommer att hänga i aktern, är nog bara en tidsfrågan innan den danska hänger där, detta pga av politikernas slapphet och inte införa samma regler som i övriga europa.


29/1 West Thurrock

Nu ligger vi och lossar i West Thurrock som ligger i Themsen

Efter utlossning så skall vi gå och lasta i Coryton som ligger längre ut i Themsen

Här skall vi ha en MIRE inspektion i ett par dagar,detta är stort sett samma som en
vetting/SIRE från oljebolgen utför, men mer i detalj. Vid dessa inspektioner kontrolleras
allt ombord från bryggan ner till maskin


Themsen i riktning mot London



Besättningen sätter ut landgången

RSS 2.0